Information
Type: Manga
Volumes: 20
Chapters: 200
Status: Publishing
Published: Nov 1, 2011 to ?
Genres: Action, Drama, Super Power, Seinen
Authors: Shimizu, Eichi (Story), Shimoguchi, Tomohiro (Art)
Serialization: Heros
Imprastierea unei francize iubite si facandu-l apelata la o noua generatie este o activitate periculoasa: se departeaza prea departe de materialul de origine si suporta mania purista, dar se apropie prea mult de tabara originala si de risc. Manga-ka Eiichi Shimizu si Tomohiro Shimoguchi au gasit o strategie eleganta pentru introducerea "Ultraman" spre cititorii contemporani, folosind premisa originala a emisiunii TV din 1966 ca punct de plecare pentru un nou capitol din poveste.
Preludiul volumului contureaza originile lui Ultraman. Shin Hayata, membra a Science Special Search Party (a.k.a. the Science Patrol), devine, fara intelepciune, gazda pentru Ultraman, un strain puternic insarcinat cu scoaterea Pamantului de monstri periculosi. Numai cativa membri ai Science Special Search Party stiu adevarata identitate a lui Ultraman - un secret pe care il pastreaza de la Hayata, care nu stie ca este vasul pentru puterile lui Ultraman. Povestea sare apoi cu treizeci de ani: Ultraman sa intors in propria sa lume, Hayata sa retras din Science Patrol, iar fiul sau Shinjiro incepe sa-si manifeste puteri proprii.
Spre deosebire de introducerea, care este un model de economie, primul capitol se afla sub ponderea prea multor dialoguri expozitionale. Caracterele isi relateaza istoricul si preocuparile in declaratii atat de chelatice incat intregul capitol citeste ca un script de Mystery Science Theater 3000 respins. (Un schimb de probe: "Cu siguranta, nu ne vedem prea mult unul in celalalt." "Chiar daca lucrez si la Ministerul Apararii"). Ritmul se imbunatateste odata cu apariția brusca a lui Be Mular - unul dintre vechii adversari ai lui Ultraman - care il ademeneaza pe Shinjiro fara experienta intr-o lupta pe acoperis. Desi scenariul are un atac familial ritm-puternic, punctat de o singura linie - lupta coregrafica este bine executata; puteti simti aproape forta loviturilor lui Shinjiro. La fel de importanta, rezultatul luptei nu este o concluzie anterioara: capitolul se termina pe un 'cliffhanger' la fel cum Shinjiro isi da seama ca nu este suficient de puternic pentru a-si proteja familia de Be Mular ... totusi.
“Whereas we have been in the midst of all this debate about how we might do it, and would we even need to do it, we acquired a directive from the writer that they needed a type of life-sized [as opposed to giant]suit-wearing, battling-alien-creatures sort of factor and never a change,” - Shimizu.
“A part of the factor we struggled with initially was the preliminary transformation into Ultraman, however we have been informed no, no, no, it doesn’t should be this gigantic larger-than-life character. The character can keep human-sized and simply placed on a go well with and do battle—and that’s once we have been like ‘Bingo!’ We had it. Additionally, we questioned that if we noticed another person doing it that perhaps we might get annoyed or jealous at what we have been seeing, so we needed to do it ourselves.”
Daca versiunea 2.0 a lui Ultraman pare a fi o plecare radicala fata de seria originala, fiti siguri ca Shimizu si Shimoguchi nu s-au indepartat prea mult de radacinile spectacolului. Dovada consta in designul personajelor: au facut o treaba frumoasa de a aduce aspectul lui Ultraman si Be Mular in conformitate cu estetica contemporana a seinen-ului, pastrand in acelasi timp aspectul personajelor originale. Ultraman si Be Mular nu seamana exact cu predecesorii lor, dar un fan de lunga durata ii va recunoaste drept descendenti spirituali - un compromis echitabil pentru o serie care se ridica la linia dintre cultura popului din anii '60 si kitsch-ului.
Asa ca miau miau...
0 comments: