Information
Type: Manga
Volumes: 6
Chapters: 37
Status: Publishing
Published: Jul 22, 2016 to ?
Genres: Fantasy, Magic, Seinen
Authors: Shirahama, Kamome (Story & Art)
Serialization: Morning Two
Hi miau miau... pot spune ca voi fi previzibil si am sa inchei aceasta saptamana cu "Witch Hat Atelier" - arata foarte fermecator. Am sperat cu disperare sa termin recenzia, spre deosebire de un alt serial seinen, cu o tanara protagonista, cu puteri magice, nu exista niciun 'creeper' adult la vedere!
Asa ca miautilor pentru inceput doresc sa va spun ca acum o saptamana am primit un e-mail de la o persoana, care dorea o recenzie la "Witch Hat Atelier". La inceput mi-se parea straniu, deoarece eu verific mesajele o data pe an, dar sicronizarea a fost buna.
Asa ca cu un titlu de genul acesta - "Witch Hat Atelier" (Tongari Boushi no Atelier) - , este tentant sa lasam recenzia in jurul valorii de dragut, chiar asta am sa fac ! Exista mai multe titluri decat arta - povestea este destul de convingatoare. Banuiesc ca majoritatea oamenilor, inclusiv eu, am fost atrasi de coperta acestui manga, iar interiorul este si mai bun. Aceasta lume din manga este o lume de magie (stiu ca suna ciudat), desi la inceput eroina noastra nu pare sa aiba vreo putere, dar "prin venele dorintei, curge prin ea magia".
Titlul de Vrajitoare/Vrajitor se aplica ambelor sexe, iar magia se utilizeaza cu o cerneala speciala in care magia este atrasa mai degraba, decat aruncata cu voce sau cantec. Modele diferite reprezinta vraji diferite si sant deseori aruncate in secret. De ce ? Pentru a preveni folosirea gresita a magiei in mainile naivului. Daca magia este folosita in astfel de maini, consecintele sant daunatoare, suficiente pentru a inlatura viata altora sau a provoca un rau mare pentru majoritatea oamenilor.
Ca sa continui recenzia, doresc sa adaug o informatie: magie este diferita de vraja, cum si vrajitorul este diferit de magician.
Din punctul meu de vedere trag doua concluzii. Una ar fi faptul ca autoarea nu stie sau nu sa documentat despre diferenta dintre vraja si magie. Sau concluzia numarul doi, ar fi faptul ca autoarea va integra in poveste un magician (Magus of the Library). De ce spun asta ? Pentru ca exista in poveste un grup care foloseste magia fara a folosii un model.
Personajul nostru principal, Coco isi doreste cu disperare sa devina vrajitoare iar dragostea ei pentru magie o va determina sa cumpere o carte magica de la o persoana misterioasa, dar dorinta ei are totusi si consecinte...
In cea mai mare parte, manga este plina de capricii si minuni, iar Coco este un erou fericit. Spun asta, deoarece circumstantele care o determina sa devina vrajitoare sant infioratoare si infricosatoare si, in esenta, cel mai rau cosmar al copilului. Din nefericire povestea este copiata si editata, dar 'creeper-ul' din jurul eroinei de la capitolul precedent este in masura sa o ajute, iar ea este dusa la scoala de magie pentru a incepe, in esenta, sa joace in Harry Potter. Obtine cativa prieteni noi, si, de asemenea, o colega de camera care chiar nu ii place, in cea mai buna traditie a internatului. Cea mai mare parte a primei parti se bazeaza pe faptul ca Coco nu are absolut nicio pregatire in cunostintele vrajitoriei. Acest lucru iti permite ca citito,r sa primesti o explicatie, desigur, dar ajuta, de asemenea sa arate cum Coco invata rapid din situatiile care o vor pune in pericol.
La fel ca majoritatea cartilor care prezinta un copil aventurier si parinte incomod, mama lui Coco este expediata rapid cand prima vraja isi face efectul si o transforma intr-o statuie. Singura solutie este ca Coco sa se dedice invatarii magiei, pentru a inversa vraja. Ea devine cea mai noua ucenica a lui Qifrey si calatoreste cu el la scoala sa, unde el invata deja alte cateva fete de varsta ei. Coco are un entuziasm pentru cunoastere si un mod unic de a privi magia.
Deci actiunea incepe atunci cand un car zburator aterizeaza langa casa ei, si se va descompune din 'cauza' a doi baieti. Carele care zboara nu pot zbura singure si necesita repararea unei vraji daca sant rupte. Asa ca vrajitorul nostru arunca o vraja in casa ei si, prin coincidenta sau poate soarta, Coco isi da seama cum se creeaza o vraja.
Concluziile primului volum sant; pentru a face prima vraja trebuie sa furi cunostintele si apoi sa inveti despre ele. Si manipularea unor copii pentru a-ti atinge scopul.
Si Miauti se intreaba: Cui apartinea cartea care a provocat toate pagubele? Care glif a provocat tragedia? Cat de exact va deveni Coco o vrajitoare? Si mama lui Coco se va intoarce in fosta ei stare?
Arta din manga as putea spune ca Shirahama are un stil detaliat care aminteste de ilustrațiile care ar putea fi intr-o carte clasica pentru copii. Panourile sant decorate ocazional cu motive botanice, cu un semn catre arta 'nouveau'. Diferitele costume ale vrajitoarelor(rilor) au un decor elaborat, iar vrajile arata complexe, provocand efecte care par atat elegante, cat si nefiresti. Constructia si ilustratiile sant minunate, dar exista o amenintare, deoarece practicantul magic al palariei cu un ochi intervine in viata lui Coco dintr-un motiv necunoscut. Secretul vrajitoarelor o determina, de asemenea, pe Coco sa fie amenintata cu o vraja de stergere a memoriei de mai multe ori. Statutul ei de strain ii ofera un sentiment inovator si instinctiv pentru magie, iar de multe ori reuseste sa improvizeze vrajile datorita gandirii sale unice. Noua familie gasita a lui Coco continua sa se extinda pe masură ce seria se dezvolta si se pare ca intalneste alti practicieni de magie care, in final, o vor ajuta daca exista o confruntare cu vrăjitoarele intunecate, care par a fi prea interesate de ea.
Există, cu siguranta, cateva parale ale lui Harry Potter, dar nu sant suficiente pentru a parea ca "Witch Hat Atelier" nu este original. Sant la fel de distrat atat de arta cat si de povestea din Witch Hat Atelier si o recomand cu mare drag daca santeti in cautarea unei serii de fantezie care sa-ti permita sa dispari pentru moment in alta lume.
Miauti o sa va dea si un bonus despre simbolismul care este un vechi limbaj catalizator universal care releva complicate precepte si credinte, impartasind informatii si starnind emotii mai puternice decat un intreg dosar.
Sigiliul sau pecetea desemneaza amprenta ramasa pe un material anume, in urma aplicarii matricei sigiliare. Acest sigiliu impreuna cu simboluri pot deschide sau inchide diverse anomali. Sigiliul are functiile de garantare a secretului si/sau de asigurare a autenticitatii actului.
Un mic exemplu: Simbolul "Bluetooth" de la telefonul tau mobil este format din doua rune unite (bindrune), Hagall (H) si Berkano (B), literele pe care le reprezinta fiind initialele regelui danez Harald Bluetooth(935-985/986). El a unit Danemarca cu Norvegia si era renumit pentru firea lui comunicativa si abilitatea de-ai face pe oameni sa comunice.
Asa ca miau miau....
0 comments: