Call Our Miauti-Free Number: 072-800-xxxx

Manga vs Anime


Renunt la anime in favoarea manga-ului ?

Povestea incepe in felul urmator... ca si majoritatea (veteranilor) am inceput sa vizionez anime-uri de la o varsta frageda, de pe postul TVR 2. Nu conteaza care a fost primul anime, doarece in prezent anime-urile nu mai sant ce erau odata.




In ultimii ani, cam prin 2007 am inceput sa nu ma mai bucur de anime cum obisnuiam. Obisnuiam sa ma uit la o gramada de serii anime in perioada 2000-2007. De atunci, vizionarea mea de anime a scazut la aproape 8 anime-uri pe an, in timp ce consumul de manga a crescut constant. Uneori simt ca sant singurul veteran ramasa in urma, deoarece aproape toti au renuntat la "a fi fan anime" ,iar cei noi vorbesc despre ceea ce este in trend si nu despre fiecare nou sezon anime.




Nu stiu daca a fost o pura coincidenta, dar am gasit un articol care vorbea si l-am preluat si eu cu gandurile mele. Un utilizator de pe o platforma a intreba sincer "este cineva in mod literal incapabil sa mai vizioneze anime-uri de cand a inceput sa citeasca manga?” Adevarul este ca stateam si ma gandeam ca am avut o perioada lunga in care chiar nu vizionasem nici un anime. Acea perioada a fost in 2007, perioada in care blogul Miauti si a facut aparitia. Perioada in care din anul 2007 pana in 2017(8) nu mai vazusem nici un anime.
Premisa din spatele acestei scrieri a fost ca utilizatorul a simtit ca animeul dureaza prea mult pentru a incepe, in timp ce in cateva minute scurte, dezvoltarea complotului in manga creste. Si aici ma refer la animetiile din perioadele 2016-prezent. Au fost aproximativ 956 de comentarii care au intrat in discutie. Majoritatea fanilor considera ca anime-ul nu si-a meritat timpul, deoarece manga inca continua chiar si atunci cand se incheie un sezon anime de 12-24 de ani. Unii ar considera ca o multime de adaptari ale anime-urilor tind sa fie inferioare. Exista, de asemenea, argumentul potrivit caruia adaptarile anime-urilor sant doar reclame pentru materialul sursa care este manga. De asemenea, sa mentionat cateva discutii despre utilizarea inteligenta a panourilor manga, care spun sursele ca ar fi o poveste mai rapida. Desigur, umpluturile multiple sant un alt motiv important pentru preferinta fanilor fata de manga, fata de anime.

Stand sa ma gandesc la faptul ca argumentele despre adaptarile anime-urilor sant reclame, nu este un lucru bun? Acest lucru este valabil mai ales in America dar si prin Europa, unde majoritatea fanilor tind sa citeasca / cumpere manga dupa ce au observat cat de fierbinte este un serial anime. In Japonia, un numar decent de manga se vinde cu mult inainte de a fi anuntata o adaptare anime. Chiar si 'reclamele' constante devin enervante in timp, cand noutatea dispare.
Asta nu inseamna ca anumite serii sant neaparat mai bune ca manga. Cel mai bun exemplu ar fi Gintama. Sunrise, studioul din spatele adaptarii anime-urilor, se lanseaza in serie. Modul in care actorii vocali - din Gintama - se mandresc atat de mult cu rolurile lor. Uneori mi se pare ca arta lui Hideaki Sorachi lipseste in anumite zone iar Sunrise ajuta la imbunatatirea acesteia. Cred ca depinde de tipul de serie pe care il doriti ca anime. Nu cred ca fiecare serie seinen ar trebui sa fie anime, deoarece un numar mare dintre ele sant mult mai incet, chiar daca exista actiune. Anumite serii ca de exemplu Yotsuba, o serie mult ceruta pentru o adaptare anime ar putea avea probleme de ritm atunci cand sant plasate pe un ecran TV fata de o tabla de desen.

Adaptari ale romanelor usoare de genul isekai. Isekai este aproape peste tot si multe dintre serii nu sant intotdeauna de cea mai buna calitate. Dar atat de multi fani din intreaga lume o mananca din cauza 'zgomotelor' fanteziste. Si aici imi aduce aminte de o conventiei, in carea se lansa ceva nou, in timp ce asteptam, intr-o alta camera in care mi s-a parut oarecum deprimant faptul ca au existat cu multi mai multi fani SOA comparativ cu noua lansare. Cred ca am spus ceea ce trebuie, pentru ca diversitatea adorabila a titlurilor de acolo este trecuta pentru o serie isekai a carei receptie devine destul de rapida.

Cred ca mintea mea nu este multumita de trenduri care sant doar usor de refacut. Cu toate acestea, acest tip de gandire a fost uneori provocatoare. Pentru inceput, imi place foarte mult acum "The Skeleton Soldier Failed to Defend the Dungeon" sau "Sensou wa Onna no Kao wo Shiteinai". Nu prea imi plac isekai-urile comice , dar felul in care este spusa povestea si modul in care confera fiecarui personaj o cantitate buna de profunzime emotionala m-a lasat impresionat.

Poate ca adevarul din discutie este utilizarea trendului comun si cat de des este folosit pentru a satisface cel mai mic numitor comun. Stiu ca manga poate fi vinovata de acest lucru, dar adaptarile anime le fac mult mai vizibile. Asta pentru ca majoritatea oamenilor ar prefera sa vizioneze anime mult mai mult decat sa citeasca manga. Anime-ul este o forma mai populara de mass-media. Trebuie sa faca apel la acesti fani mult mai mult, deoarece aduc mai multi bani prin alte mijloace (filmul Demon Slayer: Mugen Train este un caz important in acest moment) decat doar volumele manga.
Combinat, acest lucru cu cat consumul de anime este mai pasiv decat citirea unei manga si este posibil sa aveti fani care pur si simplu nu se opresc si nu se gandesc la media pe care o consuma. Uneori simt ca companiile de productie anime considera fanii drept consumatori fara minte. Ma întreb, de asemenea, daca fanii intaresc aceasta gândire, deoarece corporatiile le permit sa faca acest lucru.

Sincer, cred ca in cazul meu, cand inveti ceva care se afla in afara zonei tale de confort, incepi sa ajungi incomodare. Recunosc ca exista putina disonanta cognitiva, dar am acceptat ca mintea mea se schimba. Poate ca nu am fost niciodata un fan al anime-urilor. Poate mi-am dat seama ca vizionarea de anime imi ocupa mult din timp. Multi oameni stau departe de anumite adevaruri, deoarece oamenilor le este teama sa recunoasca faptul ca s-ar putea sa se insele in legatura cu anumite lucruri. Asa se intampla cand incepi sa intelegi mai multe despre psihologia multimilor / grupurilor si opiniei publice. Imi place sa fiu in singuratate sa imi adun gandurile reflectiv. A fi in afara unui grup "popular" nu va supune anumitor partiniri cognitive care pot deveni daunatoare in timp.

Am urmarit tot felul de postari de pe retele de socializare - Mangamo - si unul dintre redactorii a spus ca a fost intotdeauna un tip care citeste manga. El a spus ca nu urmareste prea multe anime-uri cu cateva exceptii (Japan Sinks 2020 a fost un exemplu relevant). "Voi urmari in continuare seriale anime ici si colo, pentru ca hei ! , trebuie sa predic cateva serii notabile care merita timpul tuturor."

Stiu ca poate vorbesc din necunoastere, dar simt ca discut despre un subiect de genul "de ce manga si nu anime?" si invers (intr-un mod care nu devine un meci strigator) este justificat. La miau ! , cred ca este mai bine sa discutam pe amandoua in acelasi timp ? Conversatiile de acest gen se dezvolta in perspective mai noi. Imi doresc ca mai multi oameni sa-si dea seama ca, in ciuda oricarui lucru pe care il preferati, anime-urile si manga este de genul yin si yang unul pentru celalalt. Cred ca experienta atat a lumii anime, cat si a celor manga duce la o mai buna apreciere si intelegere a motivelor pentru care mass-media japoneza de cultura pop ne fascineaza si va continua sa o faca.

Asa ca miau... acest articol a fost inspirat de pe Manga Therapy

2 comentarii:

  1. Oh, ești mai în vârstă decât mine. Eu am prins doar Ciocănitoarea Woody pe TVR ��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am prins si Woody, Super Mouse, Tomatoman, candy candy, Sailor Moon... Power Rangers :)))

      Ștergere

Contacteaza-l pe Miauti !

Nume

E-mail *

Mesaj *

Parteneri