Call Our Miauti-Free Number: 072-800-xxxx

Cradle of The Sea

Information
Type: Manga
Volumes: 4
Chapters: 23
Status: Finished
Published: Aug 21, 2013 to Aug 20, 2016
Genres: Adventure, Historical, Seinen
Authors: Nagano, Mei (Story & Art)
Serialization: Comic@Bunch

- Hi miau... toate panzele sus .... !
- Da capimiau !

Poate suna ciudat, poate suna diferit, poate nici nu suna; dar de data aceasta te vei confrunta cu o opera al carei 'protagonist' este marea . Mijloc prin care duo-ul principal isi va incepe calatoria, o calatorie care iti va permite sa ii intalnesti si sa-i cunoasti pe propriul lor autor - Mei Nagano . Oricum numele sau era putin cunoscut pe teritoriul nostru si poate necunoscut pentru multi.
O calatorie care te plaseaza intr-o noua aventura ale carei secrete si capricii ne vor lasa cu un gust bun. Odata ce acest prim contact s-a incheiat, am inceput sa recenzuiesc acest manga numit in japoneza "Umi no Cradle ". O analiza in care nu distrugem detalii substantiale... cica.




Uita-te la marea infinita.
Pe pieptul sau, o corabie iese sa navigheze, care isi desfasoara panzele, inclusiv cele din vela de sus.
Steagul Sau zboara sus pe masura ce viteza Lui creste maiestuos.
Mai jos, valurile concureaza, inconjoara nava, adunandu-se, cu miscari circulare stralucitoare si spuma.




Monica, o fata crescuta in suburbii, lucreaza ca femeie de serviciu intr-un conac, unde are grija de micul Evan. Cand stapanul casei dispare intr-un naufragiu, fata trebuie sa paraseasca conacul si sa se intoarca la casa ei deprimanta.

Un an mai tarziu, Monica viziteaza mormantul fostului ei domn si se reintalneste cu Evan. Convinsa ca tatal bietului baiat este inca in viata, ea dezgropa sicriul si se afla in fata celui mai rece secret dintre toate: este gol. Dupa aceea, ea decide sa mearga in cautarea lui in Statele Unite si, luandu-l cu ea pe Evan, urca pe o barca cu aburi apoi pe o nava care va fi adevaratul lor motor de aventura.




Combinarea propriului complot si povestea intr-o lucrare este o sarcina dificila , mai ales daca nu doresti sa obti un rezultat dezastruos, plictisitor. Dar de data aceasta se obtine opusul, Mei Nagano profita la maximum de fiecare dintre componentele operei sale pentru a crea o noua pictura pe o panza goala, o panza care avea doar asimptota Revolutiei Industriale. 

In principal, ii intalnesti pe Monica si Evan, desi vor mai fi adaugate cateva alte personaje - a caror prezentare nu a fost inca complet oficiala - si nu vreau sa dezvalui sau sa evidentiez nimic despre ele - inca. Monica este o imagine, efigia femeii din secolul al XVIII-lea; adaugand o nota personala si unica. Nu ramane la un nivel superficial si nici nu este sclava, lupta si nu se teme de nimic sau de nimeni. Indrazneste sa traiasca intr-o societate a barbatilor. Indrazneste sa stabileasca o dubla revolutie: personalul si publicul. Un portret perfect - si complet definit - al unei femei in cautarea libertatii, a ei si a femeilor. O femeie care urmareste un vis; un vis ca nici obstacolul numit "epoca", nici inconvenientul numit "societate macho" nu vor fi suficient de mari si de puternici pentru a-l opri - cel putin pentru moment.
Alaturi il vom intalni pe Evan, baiatul care o va insoti in aceasta calatorie in cautarea tatalui sau adevarat. Un om care se credea mort, dar ale carui ramasite dovedesc contrariul. Pana acum putem evidentia putin din acest personaj, dar fara indoiala el joaca un rol total necesar si complementar alaturi de Monica. Functioneaza ca suport, ca piesa cheie.

Deci incepe calatoria. O calatorie de cautare. O calatorie fara un curs marcat. Si acolo rezida marea magie a lucarii, deoarece, fara a obtine macar barca sa inceapa cu toate motoarele in functiune, Nagano iti ofera deja primele lovituri catre un nou loc, catre o noua destinatie fara fixare. Se spune ca busolele marcheaza nordul si ca datorita lor putem sti unde mergem - chiar si in cel mai indepartat loc al marii-, dar ceea ce autorul surprinde perfect in "Cradle of the Sea" este curajul de a merge mai departe. 
Femeie si copil fara adapost sau protectie. Un alt aspect cu care autorul stie sa se descurce foarte bine, expunand o realitate care predomina atat la femei, cat si in secolul XXVIII in sine. Se pare că itinerariul va avea mai multe porturi si va necesita mai multe opriri. Primele bare ale operei marcheaza - intr-un ritm rafinat - primii pasi ai Monicai si Evan in cautarea lor, dar va fi evolutia lor.

Vorbim despre un vehicul capabil sa navigheze pe mari, sa traverseze lumea dintr-o parte in alta. Sa-i duc pe oameni pe el si chiar sa realizeze visele. Un vehicul capabil de toate si pe care, fara indoiala, Mei Nagano stie sa-l expuna perfect în munca sa. El ne spune despre asta, ne apropie de motoarele sale si chiar ii recita scheletul . Santem inca in primele bare, dar, probabil, importanța acestuia creste. Atat trupul, cat si sufletul sau sant calatori nedespartiti, si acolo intra in joc restul distributiei principale; Ei bine, datorita echipajului navei vei intalni mai multe personaje. Te vei intalni cu colegii de clasa ai lui Monica si Evan. Calatoria abia a inceput, cantecul de leagan incepe sa sune si marea este gata sa fie brazdata. Tot ce trebuie sa faci este sa ridicati panzele si ... sa zbori  - chiar si peste ocean.

La  nivel artistic, "Cradle of the Sea" prezinta un  desen  magnific, cu desene foarte marcate de liniile sale, atractiv si mai ales cu scene foarte elaborate in care personajele sant adevaratii protagonisti. Fiecare dintre paginile sale arata curajul si angajamentul autorului, demonstrand astfel o forta distinctiva care te va face sa te bucuri de fiecare dintre vinietele ei. Prim-planuri senzationale in care poti aprecia nu numai grija extrema pe care o are autoarea cu trasaturile fetei, ci poti percepe si grija pe care o pune in fata tuturor elementelor fiecarei scene, deoarece detaliile sant unul dintre marii protagonisti ai piesei. 

Mei Nagano reuseste sa transmita cu desenul si face ca atat terenul pe care il cunosti, cat si cel pe care nu il cunoasti sa ajunga la ochii tai, lasand confuzia deoparte si aratand realitatea asa cum este. Fara teama de nimic, fara teama de a ilustra prea multe randuri. Fie prin gesturi faciale, peisaje sculptate deosebit, prin liniste sau chiar prin forta mării, Nagano reuseste sa ne aduca toata fiinta la noi. Expresiile puternice, marcate si clare sant adevaratii protagonisti. Unele expresii care lasa cuvinte goale, dar cu adevarat poti vorbi de la sine. Pe scurt, ne confruntam cu o lucrare care reuseste sa-si spuna povestea prin desen, fara a fi nevoie imperativ sa citim prea mult.

Asa ca miau miau...







0 comentarii:

Contacteaza-l pe Miauti !

Nume

E-mail *

Mesaj *

Parteneri